dimecres, 12 de novembre del 2008

El Petit Príncep


I ja van…..
No se quants n’he regalat, peró pel cap baix, deuen ser uns deu o dotze. I en penso seguir regalant!.
I es que m’entusiasma “El Petit Príncep”.
N’he regalat als meus fills, a la meva neta, als meus nebots, als fills de les meves amigues….Ui, segur que quedo curta amb els dotze exemplars ( o no, no ho se). Algun dia faré el recompte per pura curiositat.
Es un regal barat quan el compres i que augmenta de valor dia a dia quan el llegeixes.
Es un tresor literari.
I avui, posant ordre a la biblioteca de casa, he fet una descoberta curiosa.
El meu “Petit Príncep” que tinc des de fa….una pila d’anys, està subratllat amb llapis, i al costat dels subratllats, hi veig la lletra inconfusible del meu fill Quim.
Va posar una mena de titulars en cada ù dels textos.
Probablement va ser un treball a l’escola, no ho recordo, peró transcriure els textos amb el seu titular.
Rellegir trocets del “Petit Príncep”, sempre es un plaer.

AUTORITAT:

Perquè el rei volia essencialment que la seva autoritat fos respectada. No tolerava la desobediència de cap de les maneres. Era un monarca absolut.

DOMINI:

-Senyor, on és que regneu vós?
-Per tot, respongué el rei amb gran senzillesa.

PODER:

-I els estels us obeeixen?
-Naturalment, digué el rei. Obeeixen tot seguit. No la tolero pas la indisciplina.


RAONABLE:

-Exacte. Cal exigir de cadascú el que cadascú pot donar, observà encara el rei. L’autoritat reposa primer de tot sobre la raó. Si manes el teu poble de tirar-se al mar, farà la revolució. Jo tinc el dret d’exigir l’obediència perquè les meves ordres són raonables.

I encara hi ha mes textos subratllats i titulats. Un altre dia continuaré. De tota manera avui ja hi ha prou material per una reflexió i……si no l’heu llegit mai (cosa que dubto), compreu-vos aquesta petita gran joia de la literatura.
Descobrireu tantes coses!.
S’apropen festes. Pot ser un bon regal també.
Feliç lectura a tots!.