dilluns, 15 de març del 2010

TENIR O PERDRE


Dos verbs antagònics (o no). Depèn de que, de qui, de com.....

Tenir mes moltes vegades, vol dir perdre mes.

Perdre, moltes vegades vol dir guanyar mes.

M'explicaré:

Les coses no son com semblen moltes vegades. El blanc i el negre es fonen i es confonen en el gris.

La riquesa, en algunes ocasions, ve acompanyada d'una pobresa extrema.

Algú pot dir que el mesquí es feliç?.

Algú pensa que els diners compren el son, l'amistat (la lleial i incondicional), l'amor (el de debò, no el mercenari), la salud, la joventut, l'alegria de viure?.

De cap manera!.

Es dorm plàcidament quan un s'en va al llit en pau en si mateix i amb els altres.

Una amistat comprada, es una amistat forçada. Amics en majúscules, es veuen en els moments difícils. En el camí planer no n'hi ha d'amics i ha companys en el millor dels casos i oportunistes i aprofitats la majoria de les vegades.

I l'amor?....ai l'amor!. Aquest menys que cap altre sentiment s'acosta a la persona mesquina que nomes pot aspirar a un amor mercenari, a un amor interessat o a una estona d'amor comprat.

La salud no es patrimoni dels rics sortosament. La salud es el be mes preuat que tenim i....que fàcil que es de perdre!.

La joventut. S'en va inexorablement amb el pas del temps. Tant se val apedaçar el que no te pedaç possible. I si mes no: Es pot "disfressar" la façana i deixar en estat precari els interiors.

L'alegria de viure?. Aquesta ens la donen les persones que ens estimen i estimem.

Aquesta es i no cap altre, l'autèntica riquesa.

I no m'ho discutiu!. Mireu al vostre voltant i dieu-me si m'equivoco.

Se que no m'equivoco i en tic la certesa per molts motius i experiències personals.

Aquesta seria una altre història......

2 comentaris:

Garbí24 ha dit...

La felicitat es valorar el que tenim i no perdre el temps pensant en el que podríem tenir.
No et discuteixo res de res....

Solsolet ha dit...

No saps com n'estic d decord amb tu. De fet sempre dic que he après que els diners tenen la justa importància i que per la meva sort (o desgràcia) els meus problemes son uns altres. Tot el q vull es carinyo i aixó no ho venen a cap botiga...
Petons gratüits ;)