dimecres, 25 de març del 2009

Die Meistersinger von Nürnberg.....6 hores d'ópera!.


"Ara he acabat la composició de Die Meistersinger von Nürnberg: la tela està tota cosida, fins i tot els darrers nusos. És la meva "obra mestra", que comparteix amb "nosaltres" una naturalesa especial. Ho he vist ara clarament i vull fer-ho tan evident al món que els ulls es vegin obligats a fixar-s'hi"
Richard Wagner Carta a Lluís II de Baviera
(Tribschen, 7 de Març de 1867).

I si. Realment es una obra mestra. Peró es tan excessivament llarga que (amb tot el dolor del meu cor i dels meus glutis, malucs i zones adjacents), no vaig poder acabar d'escoltar-la tota sencera.

I en la meva ignorància pregunto: No es podria representar en dos dies?.

La obertura es magnífica. Realment una obra mestra i la vaig gaudir molt. La primera part va ser un plaer per els sentits.

La segona part, (hem sap molt de greu), vaig "trencar un son" i va consolar.me que els meus companys de llotja, fessin el mateix.

Veient que no aguantaríem fins al final, varem optar per anar a fer un "refrigeri" al mateix Liceu i després varem, marxar.

I pregunto: Hi ha algú que hagi vist aquesta òpera tota sencera i el mateix dia?.

Ah Wagner!.

Una òpera que te sens dubte un text i unes notes d'una lliçó magistral !!.



















tota sencera?.

3 comentaris:

Andrea. ha dit...

Ja és primavera???
Ja ho he notat!!!!

Tant que m'agradaria poder gaudir només del solet d'aquests dies...

Andrea. ha dit...

Ups m'he colat de post...

Andrea. ha dit...

Si vau poder salvar la nit, ja és molt.

Avui, un pèl massa espessa, per res relatiu a Wagner.