dilluns, 30 de març del 2009

mestressa de casa


La meva filla (de baixa maternal), està fent de mestressa de casa a jornada completa. Es la primera vegada que l'hi toca aquest engrescador, tediós, exasperant, repetitiu, i ineludible rol en la seva vida.
De l'època d'estudiant, va passar a l'etapa professional i un cop casada, com la immensa majoria de les noies de la seva generació, ha de compaginar les tasques de la llar amb la feina fora de casa.
Ara però, teòricament te "tot el temps del mon" per ella, la casa i la menuda.
I es dona compte de la complexitat de fer "de maruja".
Del de pressa que passen les hores quan s'han de tocar tots els instruments de l'orquestra i a sobre, també se la ha de dirigir!.
-No s'acaba mai mare.- Rento la roba, estenc i planxo i tot seguit el cossi es ple de nou!. Exasperant!.
-Programo els àpats, faig la compra, cuino i......Com es possible que la nevera i el rebost es buidin tant de pressa?.
-Passo l'aspiradora, la fregona i trec la pols. I al cap d'unes hores, si han vingut visites, si ha plogut o si (tant es el que sigui que passi), ja hi haig de tornar. No dura gens!.
El llit, els banys, els vidres, la pols, la planxa, la cuina, la compra, les gestions (tintorería, pediatre, ITV del cotxe, correus, modista, perruqueria, massatge, esteticista, ordinador.....).
No tinc temps de res!.
Sembla mentida però la feina de les mestresses de casa, es de les mes absorbents.
I jo, que vaig deixar la meva professió per fer de "maruja", amb el pas dels anys (més de 30), faig el meu particular balanç.
Moltes vegades he enyorat treballar fora de casa. Peró tal i com han anat les coses, no hauria estat possible en el meu cas. Nens, avis i freqüents canvis de població.
I no m'he penedit mai de ser una "mestressa de casa" perquè he tingut satisfaccions en escreix!.
I entre fregones, fogons i draps, també hi ha d'haver temps per els llibres, la música, la pintura, la poesia i qualsevol cosa que ens alimenti l'ànima.
Només cal trobar-lo!.